SEVERÁČEK V KOREJI – DEN 4., pátek 28. 10. 2022

Silvie Langrová | 30. 10. 2022

Dnes vyrážíme z hotelu hned brzy ráno, protože nás čeká dopolední koncert na střední škole Nasan Applied Arts Middle School. Před koncertem pro nás připravili malou prohlídku korejské vesničky a seznámili jsme se s uměleckou keramičkou, v jejímž ateliéru se bude konat slavnostní večeře za účasti pana starosty. Jakmile náš autobus zastavil u bran velmi krásné moderní školy, jako překvapení nám na uvítanou zahrál orchestr studentů s tradičními korejskými hudebními nástroji a také v tradičních krojích. Po společném fotografování na sportovním hřišti se přesouváme do malého školního amfiteátru, kde se koná koncert pro studenty a učitele školy. Pro tentokrát se musíme obejít bez piana a aby to nebylo naší Evičce líto, přesunuli jsme ji do bicí sekce, kde spolu s Andrejkou a Jonášem doprovodila spirituál Joshua fight the battle ob Jericho. Místním dětem se z průřezu našeho repertoáru, který jsme pro ně připravili, nejvíc líbilo Rorando coeli – kvarteto dívek (Kája, Áďa P., Maruška a Luisa) zpívalo vzadu za diváky jako echo. Velkým potleskem odměnili také Kozlíčka s netradičním smíšeným triem: Štěpán, Jonáš a Kamča H. Na závěr zazněla samozřejmě také korejská Gindale ccot, tu si někteří starší z publika zazpívali dohromady s dětmi Severáčku. Po koncertě jsme se přesunuli do hudební učebny, kde byly připraveny korejské bubny, na které se naše děti naučily pod vedením pana učitele doprovod písně Arirang – ukázku jste jistě slyšeli na FB. Následoval oběd, oblíbené fotografování s místními studenty a pozvání pro nás dospělé na malou audienci u ředitele školy. Předali jsme si dary, vypili si společně kávu a pak jsme odjeli na slavný podzimní květinový festival v Hampyengu. Je to každoroční velkolepá přehlídka květin všech barev, zejména chryzantém, ale také vzácných bonsají, sukulentů a dalších rostlin. Nejlepší bude podívat se do fotogalerie, slova by nevystihla všechnu tu krásu. Nejprve jsme jeli vláčkem na prohlídku celého areálu, děti pak také zazpívaly několik písní na pódiu, měli jsme ochutnávku čaje a jablečných placek a mohli jsme se také vyfotografovat ve všech možných květinových záhonech, obrazcích a zátiších. Nasyceni krásou květů jsme se odebrali na slavnostní večeři, kterou pro nás uspořádali v prostorách keramického ateliéru. Děti měly venkovní ukázku tradičního čajového obřadu, po přivítání s panem starostou se pak všichni přesunuli do hlavní místnosti, následovalo několik společenských projevů a poděkování všem, kteří se na přípravě podíleli. Po přípitku jsme se pustili do všech dobrot na stole. Děti dostaly od paní keramičky jeden obzvlášť krásný dárek (opět víc neprozradím) a protože se již den nachýlil ke konci, rozloučili jsme se se všemi milými hostiteli, jak jinak než písní, a jeli jsme plni očekávání ubytovat se v komplexu tradičních korejských domečků do vesnice na pobřeží. Ačkoli už byla kolem nás tma, domečky – spíš malé paláce – nás naprosto uchvátily. A jestliže zvenku vypadaly velmi starobyle, uvnitř bylo vše zařízeno v nejmodernějším stylu – včetně vytápěné podlahy. Tak rychle na kutě a ať se nám spí jako v pohádce.

Dobrou noc z Koreje přeje Radka Fryčová.

Na fotky se podívejte v naší fotogalerii.

Související

SEVERÁČEK V KOREJI – DEN 6., neděle 30. 10. 2022

Silvie Langrová | 02. 11. 2022

Po opulentní snídani, kterou jsme si mohli dopřát v luxusním Seoul Olympic Parktel jsme se autobusem přesunuli do sportovní haly, kde se koná od 10.00 náš dneš...

SEVERÁČEK V KOREJI – DEN 5., sobota 29. 10. 2022

Silvie Langrová | 31. 10. 2022

Vstáváme opět do krásného slunného dne a protože máme ještě chvíli čas, než bude snídaně, jdeme se projít ...

SEVERÁČEK V KOREJI – DEN 3., čtvrtek 27. 10. 2022

Silvie Langrová | 28. 10. 2022

Po vydatném spánku a snídani vyrážíme autobusem na oblíbené korejské výletní místo Seonpark s budhistickým chrámem Seonunsa (www.seonpark.gochang.go....

SEVERÁČEK V KOREJI – ŽURNÁL ZÁJEZDU: DEN 1. A 2., úterý 25. 10. a středa 26. 10. 2022

Silvie Langrová | 27. 10. 2022

den – úterý 25.10. Po čtyřech letech téměř na den přesně vyráží třicítka nejstarších dětí Koncertního sboru Severáčku na turné po Jižní  ...