SEVERÁČEK V KOREJI – ŽURNÁL ZÁJEZDU: DEN 1. A 2., úterý 25. 10. a středa 26. 10. 2022

Silvie Langrová | 27. 10. 2022
  1. den – úterý 25.10.

Po čtyřech letech téměř na den přesně vyráží třicítka nejstarších dětí Koncertního sboru Severáčku na turné po Jižní  Koreji. Doprovod dospělých je tentokrát ryze dámský, kromě sbormistryně Silve Langrové a klavíristky Evy Dvořákové ho tvoří Andrea Čančarová, Radka Fryčová, předsedkyně KPS Lenka Holatová a naše zdravotnice Ilonka Kopecká. Čeká nás 11 dní plných zpívání, cestování, společných zážitků a my už se na to všechno moc těšíme. Tak tedy vzhůru do oblak a to doslova – letíme s polskými aerolinkami LOT nejprve do Varšavy a dále do Incheonu – města na západním pobřeží nedaleko Soulu.

1. den – středa 26.10.

Dlouhý let je za námi a díky časovému posunu o 7 hodin dopředu je v Koreji již ráno. Po všech výstupních kontrolách a po vyzvednutí zavazadel se na letiši potkáváme s panem Changem, který pro Severáček již počtvrté celé korejské turné připravil. Je to velmi vřelé přivítání, pan Chang už zná většinu dětí křestním jménem, představuje nám pana Jackieho – rodilého korejce, který žil dlouho v Kanadě, je učitelem fotografie a umění a díky vynikající angličtině bude naším prostředníkem a tlumočníkem. V Koreji je krásné počasí s příjemnou teplotou kolem 15 stupňů a my vyrážíme autobusem, který svým interiérem připomíná éru Elvise Presleyho :-). Naším prvním cílem je střední škola je městě Hwado, kde budeme mít kromě oběda také první koncert. Hned na parkovišti u školy nás čeká delegace studentů a učitelů školy, všichni se s námi velmi mile vítají, fotografují a zvou do jídelny na oběd, kde jsou již připravené stoly s různými korejskými pokrmy, samozřejmě nechybí mořské plody, sushi, nudle a rýže na mnoho způsobů i všelijaké omáčky. Nabádáme děti, ať se nebojí ochutnat od každého trošku, někdo volí bezpečnou klasiku, někdo se pouští do objevování nových chutí…

Po výtečném obědě se přesouváme do sálu, kde se koná dnešní odpolední koncert pro studenty a učitele školy. Kromě Severáčku na něm vystoupí také místní školní orchestr. Vše je skvěle připravené, jen pódium bychom potřebovali na naše choreografie větší, ale děti navzdory spánkovému deficitu zvládají kromě zpívání i taneční kroky a po převléknutí do krojů byste nepoznali, že jsme před pár hodinami přiletěli z jiného kontinentu. S prvními tóny Myslivečkova Notturna se sál noří do velmi soustředěné atmosféry, publikum je navzdory věku velmi vnímavé a odměňuje naše děti vřelým potleskem po každé skladbě a zejména sólisté (Adélka P. po Zkoušce na koncert, Štěpán po rapování v severáčkovské novince od kapely BTS Butter, Kristýnka G. po Teče voda, Barča s Luisou po korejské Gindale ccot a Jonáš po Barami) si užívají zasloužené ovace za své výkony. Celý koncert se velmi vydařil, o čemž svědčí i slzy dojetí zejména dospělého publika, když slyší od severáčkovských dětí korejské písně. Po koncertu byl ještě čas na oblíbené forografování, děti také dostaly slušivý dárek… Více nesmím prozrazovat :-). Po dlouhém dni – už jsme na nohou bezmála 30 hodin – jsme se odebrali na hotel, kde nám byly odměnou luxusní pokoje a hlavně postele, kam se už všichni těšíme. Ještě nákup potravin na snídani, rychlá věčeře v nákupním centru a honem na kutě, ať jsme zítra jako rybičky!

Z Koreje Vás zdraví Radka Fryčová

krásné fotky včetně koncertu naleznete v naší fotogalerii.

Související

SEVERÁČEK V KOREJI – DEN 5., sobota 29. 10. 2022

Silvie Langrová | 31. 10. 2022

Vstáváme opět do krásného slunného dne a protože máme ještě chvíli čas, než bude snídaně, jdeme se projít ...

SEVERÁČEK V KOREJI – DEN 4., pátek 28. 10. 2022

Silvie Langrová | 30. 10. 2022

Dnes vyrážíme z hotelu hned brzy ráno, protože nás čeká dopolední koncert na střední škole Nasan Applied Arts Middle School. Před koncertem pro ná...

SEVERÁČEK V KOREJI – DEN 3., čtvrtek 27. 10. 2022

Silvie Langrová | 28. 10. 2022

Po vydatném spánku a snídani vyrážíme autobusem na oblíbené korejské výletní místo Seonpark s budhistickým chrámem Seonunsa (www.seonpark.gochang.go....

SEVERÁČEK V JIŽNÍ KOREJI

Silvie Langrová | 07. 10. 2022

Severáček bude opět reprezentovat českou sborovou školu na prestižním turné po Jižní Koreji ve dnech 24. října – 5. listopadu 2022. V rámci tohoto turné se Severáček ...